lördag 30 augusti 2014

Lite sommar, elektronik och betydelsen av hem

Nya teven får ytterligare dimensioner, apropå förra inlägget... Har nu kopplat ihop min lilla laptop med teven, och är supernöjd med både bild och ljud. Lyssnar på Spotify via den och har tittat på foton. Wow, vilka fina bilder jag har, inser jag ännu mer. För vissa kan jag låta lite lättimponerad, men när jag mest sett mina bilder via en tiotums laptopskärm känns 24 tum enormt ;)

Tittade nyss på mina Spanienfoton från denna sommar. Hann ju knappt skriva några inlägg tidigare under sommaren, så jag har en tid funderat på att få med lite summeringar hit. Fotona jag tittade på var från yogaretreaten jag deltog i, så som jag gjort många tidigare somrar.


Denna sommar har ofta känts som om jag bara har hållit på med flytten. Samtidigt vet jag att jag även gjort en hel del mysiga saker med trevliga vänner. Det var verkligen tur att jag hade bokat Spanienresan långt innan flyttplanerna, för troligen hade jag annars inte åkt. Det var så välbehövligt för orken att ta den nästa två veckor långa pausen. Jag kände konkret efter resan hur utvilad jag var.


Toalettkonst i Andalusien
Jag hann delta i både sjödagar, prideparad och den årtliga stora rockfestivalen på ön, innan jag helt lämnade den. Därmed hann jag umgås med alla vänner och njuta av den härliga sommarstämningen där innan jag flyttade.

Imorgon kommer för övrigt en god vän med särbo och hälsar på. Det ser jag verkligen fram emot. Tänkte idag, att det känns nästan som att få besök "hemifrån". Lite roligt hur begreppet hem varierar i livets olika skeden. Nu har jag ju mitt hem på nuvarande boorten, och staden jag växte upp i kommer nog också alltid vara hem för mig i någon form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar