måndag 18 augusti 2014

Flytt igen men lite normalisering också :)

Äntligen har jag kanske kommit in i en lite mer normaliserad livsfas, där jag hinner bromsa in mer regelbundet. För tredje kvällen i rad känner jag ett behov av att lugnt varva ner vid datorn och skriva lite - och har även tid till det. Stegvis blir mitt nya hem alltmer hemtrevligt. Jag försöker hinna se det, trots att desperationen ibland smyger sig på, när jag ser allt som ännu återstår att göra... pust.

Idag har jag äntligen kunnat återuppta uppackningen av flyttlådor. En hel del har blivit gjort, men oj vad har kvar att göra. Jag vill aldrig mer flytta :( Jag vill verkligen minska ner mängden saker så att jag kan leva luftigare - och vara mer lättflyttad nästa gång. Under de senaste veckorna hade det hunnit bildas lite diverse högar ovanpå flyttlådorna, så dagen började med att få bort några av dessa, innan jag kunde ta itu med lådornas innehåll.

Jag är också enormt grundtrött, såsom jag varit en stor del av året i övrigt. Sov en jättelång natt, och var väldigt trögstartad när det gäller orken i förmiddags. Vill ändå unna mig att sova ut och ta det lite lugnt innan skolterminen snart sätter igång. Gäller att hitta en balans mellan återhämtning och flit. Jag försöker få till en inställning till det här fixandet med hemmet att det är något positivt jag gör för mig själv. Att jag liksom borde kunna njuta av det också. Hmm, nog skulle jag kanske hellre ägna mig åt att se en bra film eller slappa och läsa något... Nu har det i alla fall regnat en stor del av dagen. Det känns lättare att hålla sig hemma då.

Några av framstegen idag: Vissa hyllor i bokhyllorna har fått mer ordning vartefter jag packat upp böcker. Tvättkorgen används äntligen till det den är avsedd för, och för den har hittats en vad som i nuläget verkar bra plats. Två stora flyttkartonger från hallen är tömda och hallgången därmed friare. En stor ny spegel har packats upp och hängts upp. Flera värmeljusbehållare har fått lämpliga platser och i dessa brinner nu ljus. Och min i flyttröran försvunna almanacka dök plötsligt upp när jag flyttade på några saker på skrivbordet... ;) Det är just vad flytten mycket har handlat om - att ständigt leta efter saker. Förvirrat värre ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar