söndag 17 augusti 2014

Tvättmaskin och flyttfunderingar

Idag har jag köpt mitt livs första tvättmaskin. Känns lite vuxet... ;) I alla mina hem har jag klarat mig med tvättstugan. Här i nya hemmet är dock tvättstugan en bit bort, och där stod nåt om stulna kläder, så jag tänkte att denna gång ska jag unna mig lyxen att ha en egen maskin. Utan att veta om den ryms i nästa hem, eller så, åkte jag i alla fall idag och betalade modellan jag - efter att ha informerat mig om allt möjligt - fastnade för. Den körs hit på fredag.

Förutom själva flyttandet av saker, packning och uppackning innebär en flytt också en hel del annat praktiskt att ordna med. Har försökt vara flitig med att få så mycket som möjligt gjort. Kommande veckan ska jag nu försöka få fart med att fortsätta uppackningen av lådor i nya lägenheten. Det har stått still den senaste tiden, då jag umgåtts med mina besökare. Igår var jag iväg till en kompis på landet och plockade blåbär. Vet inte riktigt var skogarna och blåbären finns i mitt nya område...

En av de stora nackdelarna med en flytt längre bort är att goda vänner hamnar långt bort. I mitt kringflackande liv är det förstås inte något nytt. Som tur kan man idag lätt hålla kontakten på många sätt. En fördel denna gång är att andra vänner nu finns närmare. Har redan hunnit träffa flera av dem. Det gör en flytt också lättare, när man har några man känner från början :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar