måndag 25 augusti 2014

Om "life makeover" och att våga bege sig mot okänt

Tänkte nyss, att det nog är nåt liknande total life makeover som jag genomgått - och där jag fortfarande är på färd. Så många stora förändringssteg har jag tagit på många plan i livet det senaste året - gällande plats, sysselsättning, inkomst och även "trygghet/säkerhet" ekonomiskt. Får se var allt så småningom landar...

Sen är det ju bra att fundera på vad trygghet egentligen innebär. Fast jobb med inkomst som kommer regelbundet behöver inte alltid innebära trygghet, om man inte mår bra i sin situation. Jag försöker också ofta påminna mig om det här med tillit, att lita på att saker och ting ordnar sig om jag följer det som innerst inne känns rätt för mig. Och ibland inte bara känns rätt, utan till och med närmast är en nödvändighet.

Datorn strular enormt, så lägger nog snart ner för kvällen. Som vanligt hann det bli sent innan jag hann börja skriva här...

Vill bara ännu påminna mig själv om en viktig sak... Det gäller att ta sig tid till de saker som verkligen betyder något och inte bara alltid i första hand göra såna "borden". Risken är då att det inte blir tid över till det som egentligen är viktigt för välmåendet i livet. Det väsentligaste måste också få rymmas trots emellanåt pressat tidsschema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar