fredag 15 augusti 2014

Ny livsfas inletts

Oj, det har verkligen blivit en enormt lång paus i skrivandet här. Likaså när det gäller mitt skrivande överhuvudtaget i någon form. Jag hoppas jag nu börjar landa lite i tillvaron efter en väldigt rörig tillvaro - men som ändå handlar om att gå mot något bättre. Jag tror att jag vartefter lär mig lyssna inåt och gå mot det som känns mer rätt.

Håller just nu på att läsa Kajsa Ingemarssons Den magiska gnistan - vägen till ett kreativt liv, där jag just läst om det här med att lära sig att lyssna på sin inre röst. Boken handlar om att finna vägar till sin egen kreativitet och utveckling. Författaren tar också upp det här med att även om man följer det som ens inre styr en emot, betyder det inte att allt alltid går smärtfritt. Då gäller det att trösta sig med att man ändå kommer att lära sig något av det, att det hjälper en att utvecklas vidare och på så vis är positivt. Jag har genom tunga erfarenheter i livet lärt mig att det faktiskt kan vara så. Vägen för mig har varit lång och krävande, och jag vet förstås inte vad som ännu väntar heller... Fick boken i present av en kompis. Har annars läst ovanligt lite i sommar, så även det har fått stå tillbaka.

Jag har under sommaren gjort en stor och krävande flytt, som på sätt och vis ännu inte är helt klar. Bor ännu bland en hel del ouppackade kartonger och kassar, och behöver ofta leta efter diverse saker, som jag inte vet var i flyttröran de finns. Det går dock åt rätt håll. Försöker påminna mig om att inse hur mycket jag faktiskt fått gjort istället för vad som återstår. Det är en stor utmaning att flytta till ett mindre hem. Jag behöver verkligen rensa bort, medan jag packar upp.

Jag har också haft glädjen att få besök av trevliga vänner, en stor del av den korta tiden jag hunnit bo här. Det har gett lite välbehövliga pauser från allt fixande. Genom att visa runt utlandsvänner i en halvny ort har jag själv lärt mig mycket nytt om staden och omgivningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar