tisdag 26 augusti 2014

Heminredning, shopping och trädgårdskonst

För en gångs skull sätter jag mig vid datorn under tidiga kvällen. Är rätt trött efter diverse ärenden på stan, så en paus i soffan blir nog bra. Jag var bland annat och lämnade min röst till svenska riksdagsvalet. Sen har jag inhandlat gardiner till både sovrummet och vardagsrummet i nya hemmet. Jag beställde dem färdigsydda, så de kommer först om några veckor. En hel del nytt har behövts och behövs ännu inhandlas efter flytten.

På väg upp till tygavdelningen, högst upp i varuhuset, råkade jag se snygga skor på skoavdelningen våningen under tygen. Förstås blev det ett inköp där också... ;) Jag som har sagt att inte en ny pryl till detta trånga hem, där utrymmet inte räcker till... Det var såna snygga gummikängor, vilket är himla praktiskt i dessa breddgrader med vått väder så ofta. Jag har faktiskt länge tänkt att jag behöver snygga gummistövlar. Nu blev det inte stövlar, men kängorna kanske är mer gångbara på sätt och vis. De  känns ok redan nu, innan ens hösten kommit igång.

Trädgårdsfotona i förra inlägget är tagna i Nådendal, i presidentens sommarresidens Kultaranta. Jag och en kompis var där i fredags kväll. Under sommaren kan man besöka trädgården utan guide just på fredagkvällar. Där fanns också fina konstverk av Eero Hiironen. Sätter med några bilder i detta inlägg.

Ska nu ta tag i disken, som väntar i redan upphällt vatten i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar