söndag 24 augusti 2014

Ekoprodukter, tvätt och lite om grundensamhet

Några rader som nedvarvning... Tiden rann iväg igen innan jag hann så här långt. Har googlat och läst om diverse naturprodukter samtidigt som jag kollat var ekobutiker finns här på nya hemorten. Det var så mycket intressant info, så det blev att jag hela tiden länkade mig vidare. Apropå den nya tvättmaskinen såg jag att det finns naturligt sköljmedel, vilket jag inte visste. Vanligt sköljmedel ska ju vara väldigt skadligt för naturen har jag hört nån säga. Ska nog köpa nån ekovariant. Har inte använt något sköljmedel alls på flera år.

Har provkört den nya tvättmaskinen idag, och nöjd hittills. Centrifugeringen är väldigt effektiv. Intorkade blåbärsfläckar på ett par byxor försvann nästan helt i 40 graders tvätt, utan att jag satt på något medel på fläckarna. Jag har också tvättat golven i min lägenhet och tagit fram en ren matta till sovrummet. Nu när den värsta sommarvärmen är över, märker jag att golven är svalare. Jag går oftast nu i varma sockor... :)

Förutom ekologiska och naturliga tvättprodukter läste jag om olika hälsomatprodukter. Jag har sen en tid tillbaka blivit allt mer intresserad av att lära mig mer om att äta hälsosamt. Tidvis glömmer jag bort det, men jag har nog ändå stegvis fått in nya nyttigare vanor.

Dagen gick ju lite fort när jag sov ända fram till klockan 12... Till imorgon får jag sätta på väckning, för jag vill verkligen hinna lite mer. Under kvällen fick jag ett trevligt spontanbesök av en kompis, som bor ett par mil bort, men som varit hos andra bekanta här i närheten. 

Har egentligen inte hunnit känna mig så ensam här fast jag ännu inte känner så många. Inte mer än jag gjort på bekantare orter, så som man som singel ibland kan känna sig. Lite grundensam brukar jag kalla känslan jag har då och då. Den dök bland annat upp när jag satt på båten på väg hit från gamla hemorten, då jag hade nästan allt mitt bohag på bildäck i en hyrd skåpbil. Ett gäng härliga vänner hade hjälpt mig hela morgonen med att packa bilen. På nya orten skulle jag mötas upp av ett par familjemedlemmar och en god vän. Men just på båten ploppade den där ensamhetskänslan upp. Bland annat oroade jag mig för hur jag skulle hitta från hamnen hit till stadsdelen med den stora klumpiga bilen, där dessutom två cyklar satt fästa på ett ställ baktill... Såna stunder kan jag sakna tryggt sällskap, nån vid min sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar