fredag 29 augusti 2014

Ny tv och intensiv vecka

Nu har jag fått lite mer liv i lägenheten. Har nämligen precis installerat min nya tv, som jag köpte hit i förrgår. Efter lite forskande och infosökning via nätet och i butiker kom jag fram till en liten modell, som det var erbjudande på. Jag är väl en av de få som fortfarande hade en tjock-tv, en 21-tums tror jag den var. Det säger en del om hur högt tv prioriteras i mitt liv... ;)

Ett tag funderade jag om jag över huvud taget skulle köpa tv hit. Tänkte att jag nog säkert skulle klara mig utan också, eftersom jag kollar rätt lite. Men nu när jag hittade en för ok pris, slog jag till. Gillar ju att se på filmer, och den senaste tiden har dvd-filmerna setts via min minilaptop. Nu ska den funka att koppla till tv:n. Ska nog testa det imorgon.

Veckan har varit väldigt intensiv. Har haft introdagar på nya universitet. Trevligt att träffa nya bekanta och trevligt att komma igång igen. Rätt trött är jag dock. Det är förvirrande med vissa nya rutiner. Satt länge igår och bekantade mig med ett program där vi gör studieplaner och registrar oss för kurser bland annat.

När jag igår kväll skulle köra iväg min gamla tv till "ekotorget", där de tar hand om sån gammal elektronik, gick jag till bilen på parkeringen. Jag fällde ner baksätena i min lilla bil, så att den gamla tjockisen skulle rymmas där. När jag sen svänger in på infarten till ekotorget, försöker jag köra försiktigt upp på den där trottoarkanten för tv:ns skull. Då inser jag att jag ju inte fick med mig den alls ;) När jag körde iväg från parkeringen glömde jag helt enkelt att åka via min lägenhet och lasta in tv:n i bilen... Så trött och förvirrad var jag. Det var bara att åka tillbaka hem och hämta tv:n... Som tur var det inte så långa avstånd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar