söndag 15 februari 2015

Spänningar, huvudvärk och jobbsökarprojekt

Idag blev jag påmind om lyckan över att få må bra. Jag vaknade rätt tidigt med en enorm huvudvärk, som redan igår kväll började kännas av. Som tur gick det aldrig helt över till sånt rejält illamående, som det ibland lite migränlikt kan göra för mig. Däremot fick jag ta ett par tabletter under morgonen och förmiddagen, och jag värmde på min vetekudde ett antal gånger för att försöka lindra spänningarna.

Jag hade lyckats bli riktigt stel i nacken, vilket i sig inte är så konstigt efter allt stillasittande och superintensivt pluggande. Denna nivå av stelhet överraskade mig dock. Här på nya orten har jag ännu inte kommit igång med massagebesök, vilket jag regelbundet gick på där jag bodde senast. Nu är också förväntningarna på en eventuell ny massör höga, för jag hade en väldigt bra på ön. 

Till slut gick huvudvärken över, men dagens tidsplan hade ju långt innan det hunnit spricka. Jag är lycklig över att jag ändå orkade ut på promenad i det superhärliga solvintervädret. Medan dagen gått har jag stegvis sänkt ambitionerna till att skjuta fram det mesta av hemmafixandet som var tänkt att göras denna helg. 

Igår blev jag fast vid datorn en stor del av dagen med att fylla i en jättelång procedur av jobbansökan. När jag sen skulle använda samma data till andra tjänster på företaget i fråga, funkade inte lösenordet, och inget nytt kom med mail fast jag försökte beställa... Pust, som tur hade jag kryssat i att få kopia på ansökan, så med copypaste'ande fick jag ihop ansökan två - ca en halvtimmes jobb det med, för det var tusen luckor att fylla i... För den tredje ansökan lyckades jag sen logga in, med det ursprungliga lösenordet och användarnamnet, som misslyckats innan.

Bör få ihop en ansökan till idag, men tror inte den firman hade såna "webbformulär". Deadline idag hur som helst, så den planen går inte att skjuta fram... Men lite slappt soffhäng tänker jag unna mig även under en del av fortsatta kvällen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar