fredag 27 februari 2015

Avgörande pluggetapp klar, vernissage och bibliotekshäng

Har bänkat mig i tv-soffan för en lugn hemmakväll, nyss hemkommen från en trevlig konstvernissage där en bekant ställde ut sina verk här i grannkommunen. Jättetrevlig tillställning och fina verk av både henne och kollegan. Och det som hör till förstås; gott tilltugg och dryck ;)

Lite av förra veckans solsken...
Känner mig rätt avslappnad nu när min kandidatavhandling äntligen är klar och godkänd. En stor börda har lättat både mentalt och arbetsmässigt. Visserligen ska ännu en svensk sammanfattning skrivas till den, men det känns mer som en baggis jämfört med det slit jag varit med om hittills. Det innebär inte att jag underskattar arbetsinsatsen som väntar heller. Närmaste fokus är nu nästa fredags littaraturtenta, men jag borde nog hinna skriva på lite sammanfattning parallellt. Imorgon tar jag en ledig dag, då jag bland annat vill städa bort lite studiepapperskaos från min omgivning i vardagsrummet. Dags att få lite frid i hemmet. ;)

Insåg än en gång idag vad jag uppskattar stort och tycker om bibliotek. Jag är verkligen stammis på flera av stans biblor men ofta blir det snabbisar in för att lämna och hämta något. Jag borde ta mig tid att stanna och vistas i  dem lite mer. Idag skulle jag bara återlämna filmer och böcker, men blev kvar och bläddrade och läste i diverse böcker. Dessutom hittade jag broschyrer om intressanta evenemang. Jag var allmänt uppiggad och på bra humör när jag gick hem därifrån. Tänk vad lite det behövs ibland för att pigga upp dagen... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar