lördag 7 mars 2015

Förrådsflytt och vit elefant

Seg start på dagen. Tekopp i soffan. Får se om jag får ihop några rader också. Hur som helst är jag värd en lite lugnare helg nu. Jag skrev en stor litteraturtenta igår som jag pluggat en hel del inför under veckan. Jag har varit så enormt nästan onaturligt trött på sistone. Behöver hur mycket sömn som helst. Därför har dagarna blivit rätt korta. När jag sen använt den mesta vakna tiden till pluggande är det mycket annat som jag ligger efter med.

Helt lugn helg blir det dock inte, men definitivt ledigt från allt studierelaterat. Idag har jag nämligen ett förrådsflyttprojekt framför mig. Jag har äntligen - efter flera år med kallförråd - fått tillgång till ett nytt varmt förråd. Tänkte att det är värt flytten för då hålls sakerna fräschare där. I kallförråd blir det rätt fuktigt. Som tur har jag inte så jättefullt förråd, men vissa lite tunga saker. De har ordnat nya förråd i samma byggnad där jag har mitt nuvarande, så det innebär flytt från vind till källare, dvs två trappor ner. Vinden är vid det här laget väldigt ofräsch och smutsig, så det känns väldigt trevligt att få ett oanvänt rent förråd i en fräsch miljö. Det är dessutom sunt med lite praktisk och fysisk göra som alternering till allt stillasittande som studielivet innebär. :)

Jag såg en bra argentinsk film, Elefante blanco, igår. Den var tuff, tragisk och våldsam - klarade inte av att se en del blodiga scener - men bra skildrad. Miljön var ett slumområde i Buenos Aires-trakten. Tröstlös situation på ett sätt men samtidigt hoppingivande att det finns såna eldsjälar som jobbar för att försöka förbättra förhållandena i dessa områden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar