tisdag 10 mars 2015

Positiv uppdatering av diverse slag, och lite nya utmaningar

Insåg att jag kan passa på att skriva lite till så kanske jag somnar bättre när jag fått ner lite av alla tankar som snurrat hos mig på sistone. Samtidigt gör jag ju inte som man borde. Läste senast igår i en hälsotidning att man inte ska sitta vid datorn timmarna innan läggdags, för det här ljuset från skärmen lurar tydligen en att det är dag, eller hur det nu var... hmm ;)

Som jag säkert nämnt har jag varit så himla tröstlöst trött på sistone så att jag ibland inte vet vart jag ska ta vägen. Nu har det i alla fall varit en hel del positiva dagar så jag passar på att dokumentera lite av det.

Igår fick jag ett positivt besked att jag fått högsta betyg på fredagens litteraturtenta, wow :) Jag brukar nog inte skylta så stort med mina studieresultat trots att de oftast är helt ok. Just nu känner jag mig dock så extra nöjd med mig själv, för jag har verkligen känt att jag inte längre orkar fullt ut. Därför var det en sån trevlig överraskning att det gick så pass bra. Förutom att jag fick beskedet redan första vardagen efter tentatillfället kom det dessutom via epost från min lärare som gratulerade och informerade mig den vägen :)

Dessutom sken solen hela dagen igår och andra halvan av söndagen :) På lördagkvällen var jag bra slut efter slit-o-släpandet med förrådsprylarna - förrådsflytten som jag nämnde i lördagens inlägg - men efteråt är jag så nöjd och lättad att jag nu har ett nytt fräscht källarförråd. Fick bra hjälp och trevligt sällskap av min kompis dessutom.

Trots i min smak för tidig väckning för en söndagmorgon var jag så himla glad och tillfreds den dagen. Vi hade köruppträdande i kyrkan både på förmiddagen och kvällen - båda med väldigt fin repertoar. Jag var så lycklig över att få vara med i nåt så fint som att sjunga i en fantastisk grupp, men också över att få dela med mig av sångglädjen till den fina publiken i en rätt så fullsatt kyrka. Jag hann faktiskt få en liten middagslur efter maten, då jag var hemma mellan konserterna. Söndagkvällen avslutade jag sen med ett par feelgood-filmer. Snacka om glädjebubblor den dagen och kvällen ;)

Ännu en bra grej är att jag denna vecka inte har några lektioner. Igår uträttade jag många ärenden på förmiddagen - bland annat ett välbehövligt frissabesök ;) Cyklade mellan ställena i det vackra solskenet. Åt god lunch på ett för mig nytt lunchställe vid kåren, och råkade på en trevlig f.d. kursare som jag fick sällskap av. Så igår kom jag igång med pluggandet först under tidiga kvällen. Jag är dock igång rätt bra med skrivuppgiften jag håller på med. I morse satte jag igång och fortsatte med det ganska omgående efter  att ha klivit upp, och fick mycket gjort.

Jag har hunnit läsa många bra böcker på sistone. Får säkert anledning till att återkomma om någon eller några av dem.

Har hittat fler sommarjobb jag ska söka. Höll på att smälla av när det gäller ett av dem, upptäckte annonsen idag. Det är ett ställe jag verkligen är intresserad av, och jag har hållit utkik efter att annonsen ska komma ut. Tyvärr hade de även här ett sånt webbsöksystem. Vet ännu inte hur mycket luck-ifyllande det kommer att innebära, pust. Men det som fick mig att nästan smälla av var det att det ska bifogas en två minuter lång VIDEOSNUTT där man ska förklara varför de borde välja en, typ... På sätt och vis ser jag det som en kul grej, och jag kan nog tycka att det är lite roligt att pyssla med sånt. Dock har jag inte riktigt den tiden just nu, att hålla på att fixa och trixa tills det verkligen blir bra, och deadline är jättesnart. Men, vad gör man inte för att komma framåt i karriären... ;) Får se när jag är i rätt mood för det där äventyrandet. Håll nu tummarna sen också för att allt det tekniska funkar som det ska ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar