lördag 14 mars 2015

Tekniska äventyr

Nu tar jag paus, pust. Så himla oteknisk är jag egentligen inte, men idag går allt åt skogen. Inte helt allt dock. Jag har fått på sommardäcken på bilen, vilket gick helt smidigt - och i vackert väder :) Hade inte ens så stark bävan inför det som jag brukar. Jag var också extra flitig när jag var vid macken och mätte luften. Det jag inte orkar göra varje gång är att mäta luften på reservdäcket. Det ligger nämligen så tokigt till - fattar inte hur de tänkt - att jag måste alltid ta ut däcket helt och hållet för att komma åt ventilen. Däckets plats längst ner i bagageluckan är konstruerad så att däcket ligger åt det hållet så att ventilen är nedåt och går inte att få tag i utan att ta loss däcket. Idag gjorde jag som sagt hela jobbet. Plockade ut allt som låg ovanför skyddet och det som låg under skyddet och i däckets "grop" (alla redskap, bogserlina, etc.). Handlade sen mat i affären som låg nära macken.

Det jag sen kämpat med en stor del av kvällen har gått desto sämre. Jag har verkligen ansträngt mig för att få ihop jobbsökvideon som jag kort nämnde i förra inlägget. Innan jag är klar med filmandet av den sista och enda lyckade versionen (kameran på stativ på köksbordet), har minneskortet tagit slut trots att jag tömde massor av bilder - hundratals - i förmiddags. I samma veva tar batteriet slut också. Därför testar jag för första gången webcamerans videodel. Känner mig ganska nöjd. När jag sen ska titta på det kommer inget ljud, fast ljudet på datorn är helt på. Jag babblar på på rörliga bilden men inget hörs :( Vad gör man? Testar sen med mobilen. Den vill inte filma, fast det märker jag först när jag redan filmat en omgång... Kan hända att det är fullt i minnet där med. Nu väntar jag i alla fall på att vanliga kamerans batteri laddat upp sig, så filmar jag sen igen. Hoppas att allt det tekniska sen funkar med att lägga ut det på youtube - och att jag dessutom lyckas sätta ut den så att den inte blir offentlig... Allt ska man behöva vara med om. Fortsättning följer... ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar