fredag 22 maj 2015

Att tampas med sina rädslor

Apropå förra inlägget om att samla mod för att våga börja marknadsföra sig själv... så har jag inte kommit så mycket längre än att just "samla mod". Det var nog en ännu större inre barriär för mig än jag trodde att komma till skott. Visserligen pendlar självtroendet i regel från dag till dag med hur bra eller usel jag känner mig, men i det här avseendet har jag inte lyckats komma till så positiva dagar de senaste veckorna att jag skulle känna mig tuff och bekväm nog för att våga sätta ut något marknadsföringsliknande om mig på nätet. Samtidigt lider jag av just det att jag inte fixar det och därmed inte kommer vidare med att få jobberbjudanden inom det jag vill jobba med.

Måste ta tag i självpeppning av nåt slag, påminna mig om alla bra citat och uppmaningar jag samlat på mig under åren. Till exempel skriver Lisa Fabre i sin bok Rum för dig om att det är naturligt att känna rädsla, men att vi själva bestämmer hur vi ska förhålla oss till den - om den ska få styra oss eller om vi ska utmana den. En bra bok med många nyttiga livsförändringstips. Så för min del gäller det just nu verkligen att utmana mina rädslor. Det är så enkelt att skippa göra något som så starkt tar emot, men då går man på så vis kanske tvärtemot det spåret som egentligen kunde leda till det man egentligen vill i livet.

Jag har i alla fall varit på en hel del bra seminarier inom hitta-jobb-temat på sistone. Så info håller jag dock på att införskaffa mig trots att mina egna handlingar ännu inte har hunnit aktiveras tillräckligt ;)

För övrigt fick jag häromdagen genom provsvar veta att mina järnvärden var alltför låga - under lägre gränsen i den där skalan där man bör ligga. Jag blev lite paff för jag har i alla år haft bra värden generellt med allt. Dock har jag nog inte de senaste åren kollat upp någonting. Däremot har jag länge varit enormt och ovanligt trött, så det kanske är en förklaring i alla fall, även om det kan ligga andra saker i grunden också. Nu har jag i alla fall införskaffat järntabletter och hoppas på att värdena går upp. Kanske får jag därmed upp lite mer "go" och börjar få mina halvfullföljda saker avklarade till fullo... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar