onsdag 26 oktober 2011

Höst, ljuva höst

Egentligen har jag inte tid att sitta här nu. Disken väntar i köket. Har redan hällt upp varmt vatten. Är ju återigen bara hemma mellan resor, så det är lite kaotiskt omkring mig.

Men, jag måste bara sätta in lite av höstens höjdpunkter här. Färgerna, som jag redan nämnt ett antal gånger... Igår under lunchrasten såg jag denna bädd av gula löv, vidsträckt. Man upptäcker sådant lättare vid solsken, vilket det var då. Tänkte att jag måste ta med kameran idag. Som tur sken solen idag också. Till imorgon ser prognosen inte lika lovande ut, så tur att jag var snabb :)

Det gäller ju att passa på att verkligen se det nu, medan det är så här. Jag lunchade här bredvid idag, så detta var utsikten från restaurangfönstret. Löv faller ner hela tiden och det ser redan lite kalare ut på delar av träden...




Borde ta mig till köket och ta tag i disken där, men vill få in några bilder till ännu. Eller åtminstone en till...

Som sagt, lite hektisk fas denna månad med alla resor och sångövningar, så jag är trött på kvällarna. Idag var jag dock i badhuset och simmade. Fick lite tvinga mig iväg, men himla skönt efteråt, speciellt bastandet.

Risk att diskvattnet kallnar, så jag förflyttar mig till köket...

Innan det kan jag bara konstatera, att jag nu i alla fall har dokumenterat lite av höstfärgerna, så att de består här, även när de väl försvunnit där ute i verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar