söndag 30 oktober 2011

Norrtälje och lite annat

På resa igen... Får se hur bra nätet fungerar nu. Blev precis "utkastad", men gör ett nytt försök.

Månaden med alla resor närmar sig sitt slut. Det har varit en massa trevliga händelser och evenemang. Dock får jag inse, att jag inte är någon supermänniska med oändlig kapacitet, så visst är jag trött. Jag är ändå lättad och tacksam att jag orkat med allt så pass bra. Har försökt att prioritera bort det som går - däribland även en resa med kören som jag skippade i mitten på månaden. I natt har jag i alla fall sovit länge. Den första sovmorgonen på ett tag. Dessutom fick vi ju en extratimme, då vi ändrade om till vintertid.

Vi hade ett trevligt besök i Norrtälje med jobbet i fredags. En lång, och intensiv dag, men väldigt givande. Vi blev väl mottagna av våra värdar, som hade ordnat ett genomtänkt och välplanerat program för dagen. Bland annat ingick det en god lunch i det gamla fartyget Norrtelje. Därifrån hade man utsikt över parken på andra sidan vattnet.

Efter att ha behövt ansluta mig till nätet återigen, fortsätter jag skriva. Dock fungerar inlägg av bilder väldigt segt. Hoppas jag hinner få ihop det här nu...

På färjan hade de nu börjat sälja glögg, så på hemvägen från Norrtälje köpte jag hem lite. Ska dock försöka hålla mig till advent - eller åtminstone närmare advent - innan jag öppnar någon av dem. Det är ju så himla gott med varm glögg och pepparkakor till.


Jag har varit i Norrtälje ett fåtal gånger tidigare också, men oftast bara lite kort. Denna gång hann jag få en något bättre överblick över staden, som verkar väldigt mysig. I centrum finns många fina gamla trähus och en å går genom stan. Trots en mulen dag slapp vi åtminstone regn, och det var milt, runt tio grader varmt.


Snart är färjan, för dagens resa, framme. Dags att börja packa ihop datorn m.m. Båtresan har gått fort. Det har varit mycket folk idag, kanske delvis för att det är söndag. Jag har bland annat ätit en god, rejäl sallad. Efter maten lyxade jag till med en kaffelikördrink. Det dröjer ännu några timmar innan jag är framme vid resmålet. Eventuellt mer om det senare...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar