söndag 19 april 2015

Dans- och skrivarhelg :)

Åh, vilken fantastiskt skojig och inspirerande helg jag haft - jag har dansat och skrivit mig igenom den :)

Äntligen har jag fullföljt ett skrivprojekt som jag påbörjade för över fyra år sedan. Det har legat still i några år, men har nu tagit en del av min tid de senaste veckorna förutom denna helgs kvällar. Och nu är det klart. Härligt när många olika fragment av textbitar äntligen lyckas bli ihoppusslade till en fungerande helhet, efter diverse redigering med raderingar och nya tillägg. Vissa stunder har jag känt lite ångest över att jag slösar bort min tid i onödan, i de stunder några framsteg mot ett resultat inte synts. Samtidigt får man inse att det också är en del av skrivprocessen, de där våndedagarna eller stunderna. Något slags processande sker ju även då, tror jag, även om man kanske inte just då uppfattar det.

Helgens danskurs har verkligen gett glädje- och lyckokänslor. Jag är inte alls någon naturtalang när det gäller koordination eller danssteg och sånt, men jag älskar musik och även dans. Så visst har jag haft stunder av irritation och frustration under helgen, då jag helt tappat bort mig i dansstegen. Men i det stora hela var det himla skoj, och jag har lärt mig mycket. Vi hade dock fyra olika sorters danstyper som vi fick öva på, så just nu skulle det verkligen behövas att fortsätta fila på dem. Om några dagar har man nog glömt en hel del av det.

I det sista passet idag fick vi repetera två av danstyperna, fox och vals. Så de känns nu att jag har lite koll på. Under en stor del av danserna fick jag verkligen hålla koncentrationen i styr. Hålla på att räkna steg, och inte klara av att tänka på något annat alls, hur man håller händerna till exempel eller så. Och bytte man några ord med danspartnern var man ju helt lost sen... ;) Så det var en helt underbar känsla när jag inte under de sista danserna behövde bry mig om att räkna, utan jag bara hakade på och hann njuta av musiken och att jag klarar av att följa den. Ett stort plus var dessutom sista dansen med en snygg och trevlig partner :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar