söndag 29 maj 2016

Lugn helg med nätteve och kompisträffar

Äntligen en relativt obokad helg för första gången på länge. Den var helt obokad fram till i torsdags kväll. Efter att jag då bestämt träff med en kompis till igår kväll fick jag strax därefter ett meddelande från en god vän på ön där jag bott att de skulle hit på fredag kväll. Inom någon timme hade jag "kompisdejter" både till fredag- och lördagkvällen. Väldigt trevligt var det. Det är sån mysig sommarutekvällsstämning nu när vädret varit milt och varmt. Folk i vimlet, på uteserveringarna och så. Ena kvällen satt vi på en restaurangbåt. Det ligger ett antal såna nästan efter varann i ån. En sån restaurangflotte med servering och trubadur åkte omkring där också.

Från förra helgens restaurangdagar
Maj har varit jättefin i år. Många sommarvarma dagar, och även då det varit svalare har vi fått se massor av solen. I helgen har det varit nästan totalmulet men ändå rätt varmt. På dagarna har jag nu passat på att ta det väldigt lugnt. Har väl egentligen inte orkat så mycket annat. Min rubbade sömnförmåga har faktiskt fungerat väldigt bra de senaste nätterna. Men nog ändå inte så konstigt om jag är trött, för det har varit enormt tungt och hektiskt lite för länge... Så det behövs säkert en rejälare återhämtning innan jag helt normaliseras.

Idag tog jag en promenad till stan och tillbaka. Jag var på biblan och fick med mig en mycket större bunt böcker än jag planerat. Köpte sen med en sån god stor kanelbulle från Lidl, som jag hade till fikat när jag kommit hem. Den var verkligen superstor och himla god idag. Till det ett gott Pukkate. Kollade samtidigt på gamla Babel-avsnitt på Svt-play. Så lyxigt med en söndag då jag inte måste göra något plugg till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar