torsdag 26 januari 2017

En regnig dag i New York

Längs Library Walk
Liksom i de senaste inläggen tänkte jag idag fortsätta dokumentera min New-York-resa (Hur binder man egentligen ihop ordet på svenska? Hinner inte ta reda på det nu, även om lingvistiska regler intresserar mig...).

Den sista heldagen jag hade i New York var jätteregnig. Jag fick då användning för mina spontanköpta gummikängor, även om jag då mest befann mig inomhus. Jag och en av mina rumskompisar - jag delade hotellrum med tre trevliga tjejer från kören - tog oss iväg på lite sightseeing. Vi var och tittade på den vackra stationsbyggnaden Grand Central, och kollade samtidigt upp var flygbussen går. Under promenaden därifrån till Public Library - ännu en sevärdhet - upptäckte jag en massa intressanta litterära plattor som var inbyggda längs gatan. Library Walk kallas projektet tydligen, och på gatuskylten stod det Library Way. Jag stannade till och fotade flera av dem, kanske till lokalbefolkningens förtret... ;)

En av salarna i Public Library
Jag är inte speciellt intresserad av shopping, även om jag kan tycka att några snabba spontaninköp ibland är kul. Vi hamnade i det fina bibliotekets butik, där vi hängde rätt så länge och tittade på alla intressanta saker. Där blev det en del inköp för mig. Bland annat ett par fina muggar i bra testorlek, en litterär och en matematisk, som passar min bakgrund väldigt väl. Jag hade redan innan spanat in en Starbucks-mugg som jag ville köpa. Dessa två var precis samma storlek och jag tycker att de stilmässigt också matchar varann någorlunda.

Biblioteket utifrån
På det berömda Macy's varuhus köpte jag sen den inspanade Starbucks-muggen. Jag fick också direkt användning för den. Min kompis ville ha nåt annat än jag, så jag ville ha take-away-kaffe från Starbucks där, men de hade inga take-away-muggar. Då använde jag den som jag just köpt några våningar uppåt. Så behändigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar