lördag 21 januari 2017

Ikappkommande efter långväga resa

Jag har de senaste dagarna kämpat på med att komma ikapp med orken och en normal tidsrytm efter hemkomst från en New York-resa. Parallellt med det har jag fått lite gjort hemma. Packat upp väskorna, tvättat tvätt, diskat och lagt tillbaka runt om i lägenheten utspridda saker in i klädkammaren. Innan resan var jag tvungen att röja plats för servicefolk som skulle in och rensa i ventileringshålen. Klädkammaren var förstås överfull, så jag fick ta ut en massa grejer och ställa i min redan fulla lägenhet :)

Jag har nu också fört över fotona från kameran och mobilen till datorn. Som vanligt har jag plåtat järnet :) Fördelen med digitala bilder är ju att det inte gör något. Jag är så ledsen för att min kamera gick sönder under resan. Hoppas den går att fixa utan att det kostar en förmögenhet... 

I övrigt gick resan väldigt bra på alla sätt och vis. Det var en mångsidig knapp vecka med diverse program. Vi fick uppträda med vår kör på ett fint konserthus, och det innebar en del övningspass dagarna innan. Allt det var en fin erfarenhet och upplevelse. Dessutom har jag tagit mig runt en hel del i Manhattan och även sett en liten bit av Brooklyn.

Märker att jag börjar tappa koncentrationen på att skriva, så jag återkommer kanske en annan dag om resetemat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar