fredag 25 november 2011

Fredagsnöjd

Härligt, fredag och ledighet. Förutsägbart nog sitter jag på soffan och "väntar in" Skavlan på tv. Idag kom digiboxen igång igen - efter gårkvällens strejkande - så nu finns det lite större kanalutbud. Framför allt uppskattar jag att kunna se finländsk tv. Till fredagkvällarna är det inte värt att ha några "fixa-ambitioner". Dock fick jag lite gjort helt oplanerat. Eftersom jag hade bilen till jobbet idag, passade jag på att åka hem via stormarknaden i utkanten av stan. Så nu är det rätt fullt i kylskåpet :)

Morgonfärger i söndags
På finska tv4 kommer nu finska "Körkriget" - Kuorosota på finska (undrar om det inte kallas körslaget i Sverige). De har acapella-versioner på kända låtar. Vissa riktigt intressanta varianter. Jag följer väldigt lite de här programmen, men det här funkar bra som bakgrundsprogram medan jag donar med diverse.

Testade min relativt nya skrivares scanner-funktioner nyss för första gången. Jag skulle bara lägga in mitt examensbevis, men av bara farten fick jag in många av mina gamla betyg och intyg. Jag tänker ofta, att man borde backup-spara gamla foton och en del dokument och texter. För säkerhets skull...

Med lite tillbakablickar på veckan, inser jag att den varit väldigt trevlig på många sätt. Solen har hittat fram en hel del och lyst upp höstdagarna. En kväll provade jag för första gången restaurang Nautical, som är nyrenoverad. Huset i övrigt håller de på att fixa med ännu. Jag hade för övrigt inte varit där innan de stängde före renoveringen heller. Jättebra service och bra mat. Vi firade av en kollega, som flyttar tillbaka till hemorten. Under den mörka höstkvällen såg vi inte den annars vackra utsikten från fönstren mot västra hamnen. Till arbetsveckans sista lunch idag hade jag sällskap av en trevlig kompis och maten var jättegod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar