torsdag 24 november 2011

Jul på gång, tv-kanaler på vift och lite litteratur

Intagit standardplatsen här hemma, nersjunken i soffan med andra ord... Samtidigt slötittande på tv. Digiboxen strejkar, så det blir till att söka kanaler snart, om jag ska kunna kolla på Babel ikväll. Just nu syns inte svt2 på tv:n, endast ettan.

När jag cyklade hem från jobbet idag, hade de fått upp julbelysningen på gågatan. Det kändes lite konstigt, för trots att jag längtar efter glögg- och pepparkakssäsongen har jag inga julkänslor ännu. Förmodligen eftersom vi inte alls haft någon snö hittills. Det har ju varit så milt nästan hela hösten. Idag var det nog närmare tio grader och en vacker solig dag. Det såg i alla fall väldigt mysigt ut där på den julbelysta gågatan i kvällsmörkret. Det skulle nog vara invigning av julgatan - eller vad det nu kallas - under kvällen, har jag för mig att jag läste.

Jag hoppar raskt från jultemat till mitt senaste läsprojekt. En av alla mina egna böcker, som jag länge funderat på att läsa, är Shantaram av Gregory David Roberts. Boken är en riktig tegelsten, baserad på författarens egna livserfarenheter. Jag har inte kommit så långt med läsningen ännu, men den verkar lovande. Författaren har precis landat i miljonstaden Bombay, där boken börjar. Jag ser fram emot att följa hans upplevelser i Asien. Jag återkommer säkert till temat. En anledning till att mina egna böcker ofta hinner vara på hyllan rätt länge innan jag läser dem, är att jag lånar så mycket böcker, både från biblan och från vänner.

Så fort Kultunyheterna är slut, ska jag börja mixtra med tv-kanalerna. Jag plockade fram manualen, för det är länge sen jag sökte kanaler senast. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar