måndag 19 mars 2012

Från lågenergisoffan till lyxflyg :)

Oj vad lurad jag känner mig - vintern kom tillbaka idag! Jag hade hunnit bli helt inställd på att det nu är vår. För första gången i år lämnade jag "överbyxorna" hemma inför cykelturen i morse. Solen sken på förmiddagen. Dock svängde det om ju längre dagen gick. Gråmulet, ruggigt, mörkt, för att under senare delen av dagen bli kraftig vind och snöfall som kommer horisontellt. I det cyklade jag hem...

Sitter nerbäddad i soffan under en filt, med myskläder och kofta på. Teet är uppdrycket och lite mat har jag hunnit få i mig också. Nu har vinden lättat och det har blivit lite färger på himlen - ljusblått och rödgrått i den snart begynnande skymningen.

Energin är inte på topp, men skulle vilja få lite fixande av diverse slag gjort. Lite tv-nyheter först, och sen kan jag fundera på nästa steg. Tog fram lite foton här på datorn, och därav kom fler tankar... Tillbaks till resetemat, dit jag ofta återkommer :)

De senaste åren har jag mest rest inom Europa, åkt med billiga flyg där ingen mat ingår. Det kändes därför lite lyxigt med Swiss Air-flyget från Zürich till Mumbai. Förutom att jag fick sitta med gott om benutrymme mitt emot en vägg - så som ensamresenärer ofta kan ha tur att hamna - serverades jag både god mat och vin därtill. Vid min plats hade jag dessutom en egen tv-skärm och kunde välja film och tidpunkt för den. Tillbakalutad, uppdukat bord, med fötterna mot väggen och filt omkring mig, kunde jag försvinna in i filmens värld och glömma bort att jag flyger. Jag kanske är lite lättimponerad... men så lyxigt har det inte varit på mina senaste års flygrutter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar