onsdag 10 augusti 2011

Ny bok på gång...

Dublin
Hade för avsikt att lägga mig tidigt, för jag har varit väldigt trött hela kvällen. Eftersom jag inte kunde somna, klev jag upp igen, för att läsa - tänkte jag först. Kände dock ett behov av att skriva, för jag funderar så mycket på allt möjligt. Det har inte blivit så mycket romanläsning på ett tag nu, men fick med mig en roman från biblan i helgen. Maeve Binchy är en gammal favoritförfattare, vars böcker jag läste mycket förr om åren. Såna mysiga feelgood-romaner. Hon skriver ofta om människorelationer i ett samhälle. Irland, där hon kommer ifrån, är i regel miljön där berättelserna utspelar sig i. Boken jag började läsa på lunchen idag heter Minding Frankie. Har inte alls hunnit långt med den ännu. Kan hända att jag återkommer om den framöver.
Dublin

Jag har varken läst på engelska eller använt språket så mycket annars heller på länge, så det var kul att hitta boken i originalspråk. En pocketversion är det också, vilket gör den lätt-transporterad i väskan. Irland är dessutom ett land jag tycker mycket om och har vistats i en del.

Nu kom jag ifrån vad jag egentligen hade för avsikt att skriva om, innan jag började pladdra om boken... Tror inte jag lyckas få tillbaka den tråden jag var inne på innan, så det blir en annan gång. Hur som helst börjar jag känna mig trött igen, så jag ska nog göra ett nytt försök att somna. Det var ju också poängen med att gå upp en stund, att varva ner lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar