tisdag 27 december 2011

Hemma igen efter julresa

Hemkommen efter sköna, lugna dagar med julfirande hos familjen. Trött, eftersom jag kom hem i natt efter resan, och har jobbat hela dagen idag. Ska nog snart stupa i säng, så att det blir lite fler sömntimmar än förra natten...

Mysko väder det har varit. Det var värsta stormvarningarna längs rutten jag skulle köra hemåt igår. Stormen, som tagit sig genom Norge och Sverige också, orsakade vägblockeringar och elavbrott i flera delar av landet - även just där jag sen körde såg jag elavbrott och omkullvräkta träd längs vägen. Som tur var det lugnt just när jag reste, både på vägarna och ute på havet. Så jag kom hem ungefär så som planerat, och kunde åka och jobba i morse. Har ännu lite halvt uppackade kassar och väskor omkring mig.

Jag såg en jättebra film på båten i torsdags när jag åkte. The Help hette den. Kan absolut rekommendera den. Den heter visst Niceville på svenska. Orättvisor på grund av rasdiskriminering och fördomar i en amerikansk småstad, men också kurage att våga agera. Trots tungt tema var vänskap och humor härliga inslag i filmen.

Har egentligen haft stor lust att skriva en tid. Har dock inte haft så mycket egen tid, när jag hälsat på familjen. Det får bli lite mer vartefter nu istället... Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar