lördag 31 december 2011

Ljusets återkomst efter vila

Idag vaknade jag till en betydligt ljusare dag än de tidigare denna vecka. En dag då solen skiner och allt känns möjligt. Tron på mig själv finns där igen. Ljuset har letat sig fram ur mörkret. Efter en lång natts sömn har det goda humöret återuppstått efter en zombietrött vecka, då jag haft svårt att somna på kvällarna.

Vad viktigt det är att få sin vila. Efter flera nätter av för lite sömn växer sig oro och bekymmer till enormt stora och oövervinnerliga. Till det detta mörker vi har så här års, speciellt de dagar då det är mulet och regnigt, som det varit från och till denna vecka. Så denna solklara dag, efter mycket vila, har livet och hoppet återvänt.

Några höjdpunkter under den mörka veckan har varit ett trevligt besök av en kompis, som är här och besöker sin gamla hemort. En annan kväll såg jag filmen Coco - livet före Chanel, med duktiga Audrey Tautou och en riktig snygging, Alessandro Nivola, som hennes rollfigur blir kär i. Härlig och sevärd film.

2 kommentarer:

  1. Roligt att ibland titta in på din blogg. Gott Nytt År önskar jag dig, Mia

    SvaraRadera
  2. Tack, Mia! Trevligt att du läser mina texter ibland :)
    Gott Nytt År till dig också!

    SvaraRadera