onsdag 4 januari 2012

Lite diverse en mörk kväll

Nytt år, nya möjligheter ;) Eller hur, låter väl hoppfullt? Ett årsskifte passerat, än en gång.

Den höstlika vintern fortsätter. Mörkare än mörkast och en massa regn och stormar. Läskigt mycket starka vindar i år, tycker jag. Vad händer med vårt klimat? Igår var det i alla fall en härligt klar och solig dag mitt i allt. Och prognosen för närmaste dagarna såg lite mer hoppfull ut...

En trött kväll hemma, nedsjunken i soffan just nu. Det är intensiva dagar på jobbet, så det mesta av energin har hunnit försvinna när jag väl är hemma. "Kämpar" fortfarande på med läsningen av min tegelstenstjocka roman Shantaram. Nu har jag mindre än 200 sidor kvar av de drygt 900. Har också läst en del annan fakta om Indien, och det verkar väldigt intressant.

Jag har en ny kamera och har hunnit ta lite foton också. Har dock ännu inte lagt in dem i datorn, men det kommer bilder hit så småningom. Jag tycker det är synd att man inte längre får manualböcker för nya produkter, utan måste läsa allt från datorn. Det blir jättemånga sidor att skriva ut, om jag skulle printa den runt 200 sidor långa instruktionen som fanns i cd:n till kameran. Hmm, när ska jag hinna läsa på all info om användningsmöjligheterna med den...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar