måndag 30 januari 2012

Nostalgitripp och trevliga möten


Vilken toppentrevlig helg det har varit. Det är värt att vara lite trött efter den ännu på måndagen :)

Vintern är som bäst just nu. Lagom vitt ute, några minusgrader. Dagarna blir allt längre, vilket nu märks tydligt. Extra vackert har det varit igår och idag, då solen skinit.

Har varit på lite av en nostalgitripp, kanske man kan kalla det. Vi har haft en återträff med färjekollegor från 90-talet, och träffen var ordnad i form av en båtkryssning. Två av dem som jag känt allra bäst fick förhinder i sista stund, och jag visste att det är många jag inte känner, eftersom jag inte jobbade där så många år. Därför hade jag inga speciella förväntningar, men såg fram emot trevliga återseenden och eventuella nya bekantskaper. Det blev faktiskt väldigt lyckat och skojigt. Avslappnad stämning trots att man inte träffat vissa på närmare 20 år... :)

Fredagkvällen var också jättelyckad. Var på middag hos en kompis, som även bjudit dit indiska vänner. Det var intressant att få höra mer om Indien, förutom trevligt sällskap och god mat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar