måndag 23 januari 2012

Lite om helgen

Gjorde ett försök att lägga mig hyfsat tidigt idag, men klev upp igen, när jag inte somnade. Det kan bli så på en söndag, när jag sov rätt länge på morgonen. Det har varit en trevlig helg, lagom med aktiviteter varvat med slappande. Igår kväll var vi på teater, ett tjejgäng. En fars kan man nog kalla den, med våra lokala stjärnor. Det blev en trevlig kväll med många skratt. Vi tog en drink på en krog, innan vi åkte hem. Det var en härlig vit vinterdag och kväll igår.

På fredagkvällar räcker energin sällan till mer än att nersjunken i soffan slötitta på tv. Så även denna fredag. På Skavlan deltog bland andra Mark Levengood och Michael Nyqvist. Vilka härliga killar :) De kan låta så himla förnuftiga. Nyqvist är Hollywood-aktuell med en actionfilm där han deltar med Tom Cruise - där för övrigt också den finska skådisen Samuli Edelmann är med. Nyqvist ger ett sånt mjukt och sympatiskt intryck. Mycket av, eller egentligen hela, hans liv har präglats av att han som barn plötsligt fick en ny identitet i och med avslöjandet att han var adopterad. Jag har läst hans självbiografiska bok när den kom ut och tyckte om den. 

Levengood bjöd som vanligt på sig själv. Berättade bland annat om sin mans resefobier. Vi fick se ett stort foto på en eländig Gardell, med en totalt miserabel min, där han står i snöfall i östra Finland. Trots våndor och därav följande terapibehov vill han se världen... 

Ska nog göra ett nytt försök att lägga mig. Tröttheten har smugit sig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar