torsdag 5 januari 2012

Flitkväll inför långhelgsledighet

Vilken flitkväll! Måste riktigt dokumentera detta... Efter jobbet var jag först på spontan after-work-fika, där vi satt på såna slappa soffor och snackade. Lite inspirerad av min kompis uppmaning att sätta igång direkt, om jag skulle få nåt gjort, såg jag till att komma igång i full fart med tvätt och städ. Det tog ett par timmar - två maskiner tvätt och upphängning på tork, städ av tre rum och byte av lakan. Så nu återstår det lite mer tid kvar till att göra roligare saker under långhelgen :) 

Provade att använda såna tvättnötter istället för tvättmedel. Det ska vara miljövänligt. Fick dem som julpresent av min kompis. Jag tror de funkade bra. Tvätten såg ren ut i alla fall. De tre rummen jag städade var köket, sovrummet och badrummet. Så jag bor inte i nån större lyxvåning. Till senare återstår vardagsrumsstädning. Ville få lite tid över till att koppla av ikväll, så det sista rummet fick vänta.

Så himla skönt att ha en långhelg med ledighet, och inte behöva resa iväg nånstans. Jag hade egentligen velat åka till min gamla hemstad - där  jag inte varit på ett år nu - för att träffa vänner. Orkar dock inte med nåt resande nu. Behöver lite hemmatid. Det blev så himla mycket åkande i september och oktober, så det tog mycket på krafterna, trots att alla resorna i sig var väldigt givande.

Det finns en stor sol på morgondagens väderprognos, så jag ska nog ta mig ut och testa nya kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar