tisdag 10 januari 2012

Vintervyer och presidentval på gång

Härligt, nu har vi haft vinter i några dagar. Det är så fint med det vittäckta landskapet och precis lagom med ett fåtal minusgrader eller temperaturer runt nollan. I helgen var jag ute och gick i det vackra solskenet och passade på att föreviga vyerna. Fotona är från badstranden Nabben och däromkring.

Det märks nu att dagarna börjat bli något längre. Det kan till och med vara lite ljust fortfarande, när jobbet slutar, vilket inte var fallet för en kort tid sen.

Förhandsröstningen i presidentvalet börjar imorgon, så jag känner pressen att behöva informera mig mer om de olika kandidaterna. Började kolla på nätet igår och gjorde bland annat ett valmaskintest. Ska se om det är något på tv ikväll i ämnet. De har haft en del intervjuer med kandidaterna, men jag tittar rätt lite på tv periodvis, så jag har missat det mesta.

Vad jag kommit ifrån träning och sådant på sistone. Cyklar dock fortfarande till jobbet, så lite rör jag på mig och får frisk luft. Min yogalärare ringde nyss och försökte få med mig på morgonkvällens yoga. Har inte varit där på jättelänge. Några gånger har jag varit på gång, men inte riktigt orkat motivera mig tillräckligt. Borde nog göra ett ryck imorgon. Jag lovade inget, sa att jag försöker peppa lite fart i mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar