måndag 12 december 2011

Mörker - både inne och ute

När man har en lite mörk period i livet, borde man nog försöka fokusera på positivare saker... Ibland orkar man kanske inte riktigt hela vägen ändå. Den här allra mörkaste tiden på året blir extra mörk i år då vi inte har någon snö som lyser upp. Jag, som i vanliga fall tycker mycket om riktig vinter med snö och några minusgrader (inte allt för många, och helst sol till det...), saknar ännu inte snön. Jag tror jag fick min rejäla dos förra vintern, som började så himla tidigt och varade jättelänge utan avbrott. I år är det mer höstlikt ännu.

Jag har lite julmusik på i bakgrunden här och en massa värmeljus tända - bland annat i stjärnan i fönstret. Försök till julstämning.

Har väl haft en lite osocial fas nu på ett sätt. Fast ändå inte helt. Jag hade några trevliga luncher med olika vänner förra veckan och ett par körövningar har jag hunnit delta i också. I helgen var jag dock själv mycket efter lördagens sångövningar. Det har varit skönt att ta det lugnt och jag har läst en del. Är nu ungefär halvvägs i min tjocka roman, Shantaram. Den har varit väldigt bra hittills. Förstår inte att jag kunnat ha den på min hylla så länge utan att läsa den... :)

Det är härligt att ha nära till naturen, så jag har varit ute på ett par promenader under helgen. Vädret har varit lite varierande. Även i lättare regn tvingade jag mig ut i lördags. Det var någon slags snöblandat regn, men blev aldrig vitt på marken. Kombinerade promenaden med att handla lite i mataffären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar