söndag 20 oktober 2013

Helg, sömn och lätthet

För idag hade jag planen att plugga hela dagen. Den ambitionen rök ju direkt, när jag nästan sovit bort halva dagen... Inte riktigt så illa, men framåt halv elva vaknade jag, efter närmare tolv timmars sömn. Så nu efter frukosten och halva disken, tänkte jag avsluta mitt kaffedrickande parallellt med lite skrivande. Kanske jag får upp farten inför pluggandet sen också ;)

Det känns rätt befriande att lyckas sova ut så där ordentligt. Samtidigt som det känns sunt, funderar jag också om något är fel när man behöver så himla mycket sömn. Och som sagt, bekymret är ju sen att dagarna krymper... Hur som helst är jag lycklig, när jag inser att jag faktiskt på sistone vaknat mycket lättare till sinnet. Speciellt skönt känns det efter en längre tid av vemod, då jag vaknat nedstämd med oro och bekymmerstankar.

Det har varit en trevlig hemmahelg, även om tiden gått väldigt fort. Jag inledde gårdagen med ett väldigt givande yogapass. På eftermiddagen åkte jag och handlade. På kvällen var jag på ett trevligt födelsedagskalas, där ett gäng vänner återsamlades efter att ha gått om varann mycket under hösten. Massor med gott fika blev det också :)

Solen skiner för fullt idag, vilket den också gjorde igår. Det är runt noll grader på nätterna, så bilfönstren där ute är isiga. Det börjar bli dags att få på vinterdäcken snart, innan det blir för kallt och ruggigt att hålla på med det. Ska försöka tajma in en solig eftermiddag, så solen värmt upp bilen och parkeringen lite...

Lite kaffepåtår ännu, och får se om jag tar resten av disken innan pluggandet eller senare. Det är tallrikar och stekpannan kvar, efter att ha diskat de "renare" sakerna först...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar