tisdag 15 oktober 2013

Plugg under vacker båtfärd

Jag hade en sån fantastisk båtfärd häromdagen. Fantastisk såtillvida, att vädret var toppen och jag satt bredvid stora panoramafönster under hela färden och kunde njuta av den fantastiska utsikten. I början av resan, på eftermiddagen, var jag ute på däck också. Det var en ovanligt varm dag som solen värmde upp, även om det blåste en del vid havet.

Egentligen var jag helt upptagen med min studieuppgift, och fick rätt effektivt mycket gjort med den. Jag hade också turen att hitta en bekväm och lugn plats, med tanke på att det är rätt högljutt på de stora båtarna, där mycket nöjesliv pågår. Tog en middagspaus vid ett tillfälle, med utsikt åt andra hållet i skärgården.

Det är en sån kontrast för oss som åker färjorna reguljärt för att ta oss dit vi behöver jämfört med många som åker på nöjeskryssning. De umgås i kompisgäng eller inom familjer, uppklädda, på festhumör. Själv behöver jag ofta sitta och jobba eller plugga under mina resor. Men denna gång lyckades jag ändå, som sagt, få sitta rätt lugnt till. Ibland kom det utrop om diverse aktiviteter på gång för kryssarna.

Ju längre eftermiddagen gick mot kväll, desto mer kom de vackra skiftande färgerna på himlen fram. Trots att jag hade bra flyt med mitt studerande, hade jag lite svårt att slita blicken från de vackra vyerna ute på havet. Ändå har jag åkt den rutten hur många gånger som helst, och under bra många år av mitt liv... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar