onsdag 5 mars 2014

"Fasteutmaning" antagen

Jag bestämde igår att anta Giséla Lindes utmaning om fasteperiod, som jag skrev om i förra inlägget. Min variant blir något av kak- och fikabrödsfasta i fyrtio dagar, beslöt jag igår. Jag funderade vad jag skulle kunna hålla, och vad som kunde kännas som en bra grej. Jag är ju en gottegris, som har en förmåga att äta för mycket sött, när jag kommer igång. Det är lite av allt eller inget för mig. Så nu hoppas jag på en "inget"-period ;)

Eftersom jag helst inte vill lova mig något som jag inte säkert vet om jag vill hålla, bestämde jag att jag inte ska köpa hem kex, som jag alltid annars brukar ha. Därmed ska det inte springas till köket fram och tillbaka och hämtas sånt småätande. Min tanke är att försöka hålla det även i andra sammanhang, alltså att inte handla fikabröd ute heller. Samtidigt lät det så trist med en sån tanke, att om man blir bjuden på kalas eller så, att inte kunna ta något gott alls.... Så vi får se. Jag kanske inte är stenhård. Förhoppningen är dock att överhuvudtaget gå mot sundare ätvanor, vilket ju egentligen har varit min målsättning länge, men att jag bara stegvis är på gång med det än så länge.

Jag fick en sån härlig överraskning i postlådan idag. En god vän hade skickat mig ett alla-hjärtans-dag-kort lite i efterskott, när hon hittat ett kort som hon tyckte beskriver vår vänskap så bra. Måste sätta hit det som ett minne.

Det finns mycket att vara tacksam över i mitt liv just nu. Vänskaper tillhör de viktigare bitarna. Jag får nog anledning att återkomma till en del av det andra också, men det blir en annan dag.

Igår köpte jag med en semla från stan, som jag sen åt till fika här hemma på eftermiddagen. Det blev några kex till också, men från och med idag pausas det. Har gått hyfsat bra så här långt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar