lördag 1 mars 2014

Kroppsspänningar och inspiration mot matslöseri

Den senaste tiden har det av någon anledning blivit lite glest mellan mina inläggsskrivanden. Vissa dagar finns inspiration, men just då har jag inte infunnit mig vid datorn, och så tvärtom förmodligen... Gör ett försök till någon slags uppdatering nu.

Inatt, och framför allt i morse, trodde jag att jag håller på att bli sjuk. En huvudvärk kom igång redan någon timme innan jag la mig igår. Den höll mig sen vaken en stor del av natten och gick nästan över till illamående emellanåt. Huvudvärkstabletterna hjälpte inte alls. Det fortsatte i morse med. Jag kände så stort behov av att åka iväg på min inbokade massage, och som tur klarade jag av att ta mig dit. Efter en rejäl massageomgång lättade huvudvärken till slut. Vad hemskt att ens kroppsdelar kan låsa sig så dant, att det gör en sjuk.

Tidigare i veckan var jag på en inspirationskväll, think - eat - save, där vi informerades om hur enormt mycket mat som slängs i alla led i matkedjan. Jag var överraskad över att det faktiskt kastas såna mängder i våra hushåll. Det gavs inspirerande presentationer om hur vi istället kan ta vara på det mesta möjliga av maten. Riktigt inspirerande och trevligt arrangerad kväll var det. Vi bjöds dessutom på fika med kanelskorpor gjorda av bullängder - ett sätt att ta vara på bullar som inte går åt som färska.

Förutom att jag har en stor mängd uppgifter, framför allt läsning, på agendan för mina studier, så har jag också behövt lägga en del tid på att planera framtiden. Trevligheter för sommaren har ordnats och en stipendieansökan har sänts iväg. Får se vart livet för mig sen... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar