lördag 8 mars 2014

Vårväder och härlig dag

Efter en himla effektiv dag ger jag nu upp ambitionerna. Ska bara slöskriva lite och sen gå ner till taxfreen innan vi kommer iland. Trodde jag skulle lyckas komma framåt med min essäuppgift nu, men tröttheten har tagit över. Laptopen har av den anledningen hängt med i min lilla packning hela dagen... Lite justeringar har jag fått gjort, innan orken nu la av.

Jag har haft en lång men väldigt trevlig och givande dag på universitetet. Istället för att hinna njuta av det underbara vädret utomhus, har jag mest fått beundra det genom ett klassrumsfönster idag ;) Efter kursdagen hann dock jag och en kurskompis fika på ett soligt ställe i storstadens centrum. Det var skönt att hinna varva ner efter kursdagen. Jag hade redan satt igång med pluggadet på bussen i morse, innan kursdagen startade. Det var dessutom jättetrevligt att hinna prata med min kompis. Diskutera livsfunderingar...

Härligt när dagarna är så långa nu, så att man hinner njuta lite av dagsljus även när dagen upptagits av annat. Oj, de stänger visst taxfreen snart, ropas det ut. Bäst jag går ner nu... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar