söndag 16 mars 2014

Studielivslycka och hemmaröj

Vilken härlig vårlik vecka det har varit tills vintern kom tillbaka nu till helgen. Man ser en tydlig skillnad på att dagarna blivit längre. Jag hade några väldigt trevliga fast intensiva dagar på universitet tidigare i veckan. Förutom att det vackra soliga milda vädret lyfte upp humöret rejält innebar dagarna mycket socialt umgänge som ännu mer ökade trivseln med livet. Jag hade lunchträffar båda dagarna och dessutom hade vi många givande samtal på språkcaféerna. Vi hade också väldigt skojigt med min kursgrupp under och mellan lektionerna. Jag känner ofta starka lyckokänslor på kvällarna efter såna dagar. Stortrivs med studielivet, även om det samtidigt är tufft att hinna hålla tempot med all läsning och inlämningsdeadlines.

Under helgen har jag satsat på lite lättsammare pluggande, i form av skönlitterär läsning under en liten del av båda dagarna. Har också försökt få lite nytta gjort hemma. Började med mitt långtidsprojekt att rensa och få ordning, genom att gå igenom en av garderoberna. En större plastkasse är nu nästan full med kläder som ska vidare för återbruk i någon form... Har en ambition att försöka fortsätta med rensandet nu regelbundet parallellt med studierna och allt annat som livet innebär. Måste lätta lite på livsbagaget ;)

Idag kombinerade jag min promenadtur till mataffären med socialt umgänge, när en kompis följde med som sällskap. Ska nu fortsätta kvällen med lite romanläsning, och i veckan ta tag i de "tyngre" och mer krävande bitarna med pluggandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar