fredag 14 december 2012

Kurfotbad i livets toppar och dalar

Vy genom jobbfönstret i eftermiddags
Fötterna ligger i ett kurbad - skulle jag nästan kalla det - och jag sitter på soffan lyssnande på julmusik från Spotify. Skönt med fredagkväll och helg. Vet inte hur länge jag varit på gång att ta ett fotbad, och så blir det liksom aldrig av.

Jag har redan i ett par veckor gått med en lindrig förkylning, som jag aktivt försökt mota bort med diverse örtkurer, utan att den helt släppt men den har heller inte brutit ut ordentligt. Idag fick jag tips av en kompis att lägga riven ingefära - som jag annars brukar dricka i varmt vatten - i ett fotbad. Fötterna ska nämligen ta in sådant bra. Så nu kurerar jag mig järnet. Förutom ingefära passade jag på att droppa i lite salviaolja och carmolisdroppar också ;) Jag har några julkonserter jag ännu tänkte klara mig igenom, och helst som frisk. Det doftar salvia i hela min närmaste omgivning just nu...

Emellanåt är livet något av en mental berg- och dalbana. Från igår kväll till denna kväll har jag gått från en extrem dal upp till toppnära... eller nåt åt det hållet. Vet inte alltid hur det hela går till. Ingen aning varför det just igår efter jobbet kändes så himla tungt, att jag inte hade lust att prata med någon eller skriva till någon heller. Idag känns mycket, som tur är, betydligt bättre. Varit på ett trevligt körrep efter jobbet. När jag kom hem ikväll låg ett paket i brevlådan från kära vänner, vilket gjorde mig jättelycklig :)

Senare igår kväll, när jag inte kunde somna och klev upp igen, började jag kolla på jättegamla foton. En del med blandade känslor, men några hade jag riktigt skojigt åt. Vi hade i tonåren för vana att ta foton på oss i såna automater, som fanns i olika varuhus bland annat. Det var inte bara på oss själva enskilt, utan ofta gick vi parvis in i båsen med kompisar för att få ett kort på oss gemensamt. Jag hade flera sådana, men så hittade jag också ett foto där mitt tonårstjejgäng på fyra pers lyckats klämma in oss, så att faktiskt allas ansikten syns någorlunda. Den ser jätterolig ut. Ska försöka scanna in den eller på något annat sätt skicka den till de tre övriga tjejerna, som fortfarande är mina vänner, fast vi bor på olika håll numera.

Ska nog börja fixa fötterna, som säkert vid det här laget är ett par stora russin. Vattnet i badet känns svalare nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar