torsdag 4 juli 2013

Ännu lite om Spaniensemestern

Inspirerad av min yogavecka i Spanien bokade jag i morse in mig på ett yogapass imorgon i vårt yogahus här i stan, där jag ännu inte varit. Hoppas jag fortfarande känner samma inspiration imorgon bitti, när det är dags att kliva upp för att bege sig dit... ;) Har behövt väldigt mycket sömn de senaste nätterna och det har varit lite segt att komma upp på morgnarna. Njuter av min ledighet och möjligheten till att ta det lugnt ett par dagar till. Har behållit mitt mentala lugn rätt bra, som jag lyckades få till under den härliga, avkopplande semesterresan.

På väg upp mot Mijas
Spanienresan var rätt varierande i sig. Förutom retreatveckan i den lilla något avlägsna byn i bergsdalen, i inre Andalucien, var jag i Fuengirola flera dagar. Därifrån gjorde vi utflykter till Málaga och Marbella-trakten. Jag hann också med flera rätt slappa dagar i Fuengirola, lite latande i solen men också promenader. En dag gick vi en cirka tre timmars vandring upp till orten Mijas, en "vit ort" i bergen ovanför Fuengirola. 

Andalucien är verkligen vackert och det finns mycket att se och uppleva där. Eftersom jag rest till mina släktingar där i bra många års tid nu, har jag hunnit se en stor del av regionen. Återvänder gärna till flera av orterna. Sen mitt senaste besök i Málaga hade de byggt en ny "paseo" vid hamnen, där det var mysigt att strosa. Det såg fint och modernt ut, förutom stora båtarna fanns det parker, affärer och restauranger där.

Skulle inte ha något emot att bo eller vistas längre i Spanien någon period också. Kanske öppnar sig möjligheter i framtiden, hoppas jag... Förutom klimatet som lockar, skulle gärna vilja praktisera mina språkkunskaper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar