tisdag 9 juli 2013

Viskväll, mysläsning och chokladpraliner

Det är sommar och jag fryser. Har varit på en viskväll utomhus i en park. Det var varmt tills vår plats hamnade i skugga. Trots att vi delvis satt under en filt, hann jag bli rätt frusen, och sen följde en sval cykelfärd tillbaka hem. Nu en kall jogurt till kvällsmål, som inte gör saken bättre. Ska snart fixa lite te. Mysigt var det i alla fall. Trevligt sällskap och bra framträdanden.

Lyckas nog ganska bra att koppla bort de hektiska arbetsdagarna på fritiden. På luncherna har jag läst bok i parken efter att ha ätit. Igår efter jobbet var jag på en riktigt avkopplande yoga, en lugnare variant. Sen unnade jag mig en slappa-i-soffan-kväll då jag sträckläste en bok. Tyckte inte att något annat var så brådskande att dona med. Min tanke var att lägga mig tidigt, men så var jag inne i romanen och ville inte sluta läsa. Närmade mig sen slutet av den, så det var lika bra att läsa ut den. Läste Kajsa Ingemarssons Små citroner gula. Rätt mysig feelgood sommarläsning. Nattens sömn blev därmed lite kortare än tänkt... Får göra ett nytt försök till tidig kväll efter kvällsteet idag ;)

Jag fick såna supergoda, fina belgiska chokladpraliner av mina vänner som var på besök. Jag kämpar hårt med att inte äta upp allt på en gång, för att lite dra ut på njutningen. Första planen var en bit per kväll (de flesta bitar är rätt stora), men den sprack ju... Än har jag dock kvar av dem. Det är en massa olika sorter också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar