lördag 13 juli 2013

Somrig helg

Har en skön lugn helg och njuter enormt av det vackra varma vädret. Att kunna vistas utomhus lättklädd ger en känsla av frihet. Så himla synd att det är rätt sällsynt här, och endast under en väldigt begränsad del av året... Igår morse hade jag 11 grader här utanför, när jag klev upp tidigt på morgonen! Idag är det varmare ute än i min lägenhet. Jag har varit ute och gått, och innan det hade jag en slapp förmiddag på stranden.

Jag är enormt trött efter första jobbveckan, men nöjd och lättad att det mest akuta hanns med trots en stor jobbmängd. En hel del väntar även den kommande veckan, men jag har nog ändå lyckats behålla en rätt lugn attityd.

Igår kväll var jag på en spontan afterwork-öl på en mysig terass vid småbåtshamnen.  Det var fullt med folk i den varma kvällssolen. Säkert många turister nu. Massa båtar ligger vid bryggorna.

Såg att det lilla biljettförsäljningsbåset för Rockoff-festivalen kommit på plats. Det såg lite skojigt isolerat ut, där vid det kvällstomma torget, när ännu inte själva festivalbygget installerats. Det kommer väl att byggas intensivt under veckan, gissar jag. Nästa vecka fredag inleds den nio dagar långa festivalen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar