onsdag 24 juli 2013

Festival, Hoffmaestro och musikglädje

Underbart - idag har vi haft sommarvärme! Äntligen har de kraftiga vindarna avtagit och det var nog uppåt 23 grader i skuggan, när jag kom hem från jobbet. Kunde ha sandaler och annars med lite lättare kläder även på kvällen. Packade inte ens med handskarna idag ;)

Vi var och lyssnade på Petter på Rockoff ikväll. Ska bara varva ner en kort stund nu innan jag lägger mig. En varm kopp te har jag kvar än, mackorna nyss uppätna. Tänkte dock fokusera mer på gårkvällen nu än denna. Då var vi nämligen på Hoffmaestros helt fantastiska konsert. Jag tyckte de var jättebra även förra gången, då de uppträdde här för några år sedan. Minst minst lika bra denna gång. Sånt ös! De har sån bredd på musikstilar. Jag hoppar, klappar och bara dras med helt enkelt. De får verkligen med sig publiken. Det blir dessutom alltid så mysig atmosfär, när det börjar skymma och vi står där utomhus med blickarna mot scenen och dess färger och belysning.

Jag förstår där och då, varför det verkligen är värt att vara lite trött under en vecka av sommaren. Jag har oftast tidiga morgnar, för vi kan inte flexa så mycket med den knappa mängden personal i semestertider. Det finns inte möjlighet heller att ta ledigt någon dag just nu, eftersom jag hade min semester redan tidigare i somras... Men, som sagt, trevligt har jag, och vi är ett gäng som är där de flesta kvälllar. Vi insåg häromkvällen att vi har vår "stamfläck" nu förtiden. Det har blivit att vi står på samma ställe varje kväll, där vi oftast stod även förra året - och kanske tidigare år också... ;)

Husbanden är trevliga att lyssna på också. De får till bra fart på publiken. Vissa kvällar bättre än huvudartisterna. Svårt att slita sig därifrån, när man försöker vara ordentlig och ta sig hem i tid...

När Hoffmaestro gick från scenen igår, spelades den här instrumentala Top Gun Anthem. Åh, jag ville bara fånga in och bevara atmosfären och känslorna som konsertupplevelsen väckt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar