onsdag 31 juli 2013

Sista raderna för denna juli...

Hjälp, vad sommaren gått fort! Augusti imorgon - och imorgon är dessutom nu väldigt snart för klockan närmar sig midnatt. Vart tar tiden vägen? Som tur kan det ju vara fint ett par månader till ännu, om vi har tur :) Sommaren fortgår... En hel del har jag nog hunnit med också, när jag tänker efter, så tiden har bitvis varit riktigt väl och kvalitativt använd.

Det har varit skönt med en lugn och stillsam vecka nu. Sov välbehövligt länge förra natten. Nu kunde jag dock inte somna, så jag klev upp igen, och testar med att varva ner med lite skrivande. Och har hämtat kex och lite annat onyttigt i köket...

Lemströms kanal
Jag var på ett lugnt och välgörande yogapass efter jobbet. Ska försöka gå mer regelbundet nu än vad det blivit det senaste året. En kompis kom på te därefter.

Har semester nästa vecka, himla skönt! Blir nog troligen mest hemma. Skulle å ena sidan vara trevligt att åka iväg också, men känner behovet av egen tid och lugn tillvaro. Hoppas få lite skrivande gjort, men ska unna mig en del slappande och annat spontant också, tänker jag nu. Hemmabordena donar jag med om jag känner för det, men tänker inte ta någon stress över dem under semesterveckan.

Nu är det hyfsat rent och tomt på flera ytor här hemma. Inför förra helgens besök grävde jag fram soffan, soffbordet och köksbordet under massorna av böcker, papper och diverse annat som hopat sig. Det är bra att få besök, för det sätter lite fart på en ;) förutom att det förstås är väldigt trevligt att vänner kommer hit. Visserligen flyttar jag nog mest runt högarna - fem buntar blir en, typ - istället för att kasta bort tillräckligt mycket, men ändå...

Nog svamlat för ikväll. Gör snart ett försök till att somna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar