onsdag 17 juli 2013

Lite uppdatering en lugn hemmakväll

Oj, vad var det jag hade tänkt, slår det mig just när jag kommer igång här... Inget stort tema kanske, men alla möjliga små funderingar har kommit och gått de senaste dagarna. Blir nog allmän uppdatering av nuläget, tänker jag mig.

Sitter med en stor muggfull yogite, efter pastasallad till kvällsmål. Jag var på ett skönt och avslappnande yogapass efter jobbet. Så atmosfären och min känslostämning är avslappnad och rofylld. Har lite lugn musik i bakgrunden, en blandningslista på Spotify. Mjukisklädd därtill ;)

Jag har varit enormt, nästan onormalt, trött under hela den gångna helgen och kvällarna i början av veckan. Har lite oroligt undrat vad det är med mig. Tog den första jobbveckan efter semestern så pass kål på mig? La mig jättetidigt igår, ska kanske försöka med det ikväll med. På fredag börjar den årliga Rockoff-festivalen i stan, där jag brukar vistas en hel del, så det finns risk för sena kvällar framöver. I söndags var jag så himla trött och orkeslös, så det fick bli soffan en stor del av dagen, fast jag egentligen hade tänkt städa och fixa hemma. Hmm, återigen blev det framskjutet...

Det jag däremot sen fick gjort på soffan, var att skriva en hel del. Håller på med ett nytt projekt, som jag hoppas ska bli nåt läsvärt att dela med sig av. Långt ifrån färdigt än. Trots det vaknade jag ett par nätter på raken av lite ångest, att hjälp hur blir det här. Kämpigt med bristande självförtroende... Försöker ändå intala mig att det ska bli bra :)

Gågatan i stadens centrum är full av strosande människor under dessa soliga sommardagar. Man får passa sig att man inte cyklar på dem. En hel del är nog turister. Bland annat hörs mycket finska på gatorna. Det finns flera café- och restaurangterasser, som är rätt fyllda. Vissa sitter på gågatans bänkar och äter glass. Man borde kanske hänga mer där själv också, istället för att cykla förbi alla, raka vägen hem efter jobbet. Har i alla fall suttit i en park under vissa lunchraster, när jag inte haft annat inbokat. Passat på att läsa eller ringa en vän då, njutandes av solvärmen. Där finns en fontän och vackra blommor i den gröna omgivningen omkring en :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar