söndag 7 juli 2013

Lyckad semester avtar för denna gång

Några rader min sista semesterkväll för denna omgång. Sitter på balkongen i den ljumna kvällen. Det är över tjugo grader varmt. Jag har haft en helt fantastisk semester; variationsrik, vilsam och med många trevliga möten med goda vänner. Jag är speciellt nöjd med att jag gett mig själv tid till en fantastisk och välbehövlig yogavecka. Försöker att inte tänka för mycket på jobbet som börjar imorgon igen...

Har haft en riktigt mysig helg med vänner på besök. Vi har tagit det rätt lugnt på dagarna och njutit av strandliv. Sån himla tur med vädret både idag och igår. Igår kväll var vi ute och deltog i nattlivet i stan och idag tog jag med vännerna till öns nya shoppingcenter, där vi också åt mat. Tog en liten promenadrunda på kvällen när jag återvänt från hamnen där jag vinkade av besökarna.

Får nog bli en tidig kväll idag, så att jag börjar arbetsveckan pigg och utvilad. Jag försöker peppa mig själv att lätta på min attityd inför saker och ting i livet, att försöka vara nöjd med det jag presterar. När jag gjort så gott jag kan utifrån premisserna, bör det räcka. Vill påminna mig själv om lugnet och friden under yogaveckan, och behålla den avstressade känslan så långt som möjligt.

2 kommentarer:

  1. Thanks Annika! We really had a great and very relaxing time. Looking forward seeing you in Brussels.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks! I enjoyed it so much too :)
      Yes, next time Brussels ;)

      Radera