lördag 27 juni 2015

Ändrade planer med mera...

En dag med väldigt blandade känslor. Hade något spännande inbokat som jag med förväntan och lite nervositet såg fram emot.

När jag vaknade i morse fick jag strax efter det - fortfarande trött och känslig så som man kan vara på morgonen - förstod jag att planen blivit inställd. Jag var besviken och ledsen. Diskussionen med den i planen tillhörande personen väckte en hel del tankar, som jag fortfarande delvis har funderat på.

Spontanitet var något av det som berördes i vårt samtal. Även om jag som person kan vara lite systematisk och gärna vill ha en del saker planerade ser jag mig ändå som rätt spontan, och kan med kort varsel hänga med på något oväntat och ibland även vågat.

Jag ser att jag också kan bli rejält besviken när en plan ändras. Det kan kännas jättefel och väldigt jobbigt. Dock är jag bra på att anpassa mig till nya situationer, och hyfsat fort brukar jag sen se fördelarna - eller åtminstone vissa fördelar - med det som sen visar sig bli istället för det som kunde eller skulle blivit. Så även idag.

Graden av besvikelse just denna gång påverkas i mitt fall mycket av tidigare efterenheter, där jag gång på gång - känns det som - i liknande avseenden stött på motgångar och bakslag.

Grunderna för att det idag blev inställt gav mig dessutom en ny bild av personen i fråga. Det i sig gjorde också besvikelsen större. När någon ändrar sig på grund av en - i min värld - vettig orsak är ju saken en helt annan. Hur som helst hade vi ett bra och givande samtal med denna person som jag hoppas på att lära känna lite mer. Jag märker att jag dessutom lär mig så mycket annat hela tiden - om mig själv, om livet, om att inte ta nånting för givet, och om hur olika vi som människor är i vår tankevärld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar