söndag 21 juni 2015

Läst en tänkvärd och gripande blogg...

Åh, jag har just läst igenom en så himla berörande blogg. Ens egna bekymmer framstår verkligen som nonsens när man läser om den här tjejens långa kamp med oändliga smärtor. För drygt tre år sen skadades en ung polis väldigt illa i magen i ett vansinnesdåd i den lilla staden Hyvinge i södra Finland. För er som kan finska rekommenderar jag att läsa hennes blogg som hon skriver på sjukhuset där hon alltså fortfarande ligger den största delen av tiden och har gått igenom långt över 100 operationer. Vilken kämpe hon är.

Man blir nyttigt påmind om att verkligen vara tacksam över mycket som fungerar i livet. Förutom själva hälsan tänker jag också på vad allt en frisk - eller t.o.m. förhållandevis frisk - kropp kan åstadkomma och delta i. Den här tjejen hade innan den fasansfulla händelsen till exempel spelat fotboll en stor del av livet. Strongt att hon orkar skriva och dela med sig av sin kamp och sina tankar och känslor. På en Facebook-sida finns info om insamlingar till hennes rehabilitering, initierad av poliskollegor. Hon nämner i flera inlägg vikten av allt stöd från familj, vänner och kollegor, och även bloggkommentarer och brev hon fått.

Bloggläsningen var så gripande att jag avstår från att gå över till min ursprungliga skrividé, som jag hade i tankarna tidigare idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar