söndag 28 juni 2015

Livskvalitetsdagar :)

Vilken underbar dag jag haft :) Det är en av de få riktigt somriga - temperaturmässigt - dagarna hittills i år. 20 grader och solsken hela dagen.

Efter en god natts sömn och frukost gick jag en promenad. Efter därpå följande lunchen har jag varit i min trädgård hela eftermiddagen och kvällen fram tills nyligen. Jag har bara njutit av nuet och inte tänkt på någonting som skulle ha med fixanden eller sånt att göra. Jag har varvat att ligga på en filt med att sitta i brassestolen och samtidigt läst en mysbok, Jojo Moyes The One Plus One. Jag har fikat, druckit en god kall cider och ätit rotfruktschips. Lite av en lyxdag, känns det som. Inte ens bekymmer som tidigare under veckan gnagt på min energi påverkar mig längre, tvärtom helt tillfreds :)

Över huvudtaget har helgen varit välbehövligt lugn. Jag har haft förkylningskänningar i kroppen, somnat si och så flera kvällar på raken och svettats mig genom förrförra natten. Sen i fredags har jag proppat i mig mycket örter och druckit ingefärete regelbundet.

Igår såg jag en rätt mysig och skojig film At Middleton. Hade i övrigt också en lugn dag. Såg några tv-program i efterhand på webben, läste ut Knausgårds Min kamp 2, och förstås tog jag den så gott som dagliga promenaden.

I fredags hade jag en mysdag med en kompis. Trevlig lunch på universitets fina och trivsamma innergård. Inte alls lika varmt som idag, men en hel del sol i alla fall. Sen strosade vi omkring på stan, bland annat vid stånden vid ån, där medeltidsmarknaden pågick. Senare tog vi en öl på en uteservering. Jag är relativt sällan på stan och jag har inte så stor vänkrets på orten här, så det är känns lyxigt att tidlöst strosa på stan med sällskap och sen sätta sig och njuta på ett uteställe :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar