onsdag 17 april 2013

Däckbyte och matshopping

Snart dags att lägga sig, men kände för att skriva lite först. Det slog mig häromdagen, att det är ikväll jag hinner byta däck bäst, för sen är det rätt mycket annat inbokat framöver. Jag kör ytterst lite, men om jag väl behöver bilen spontant är det en fördel om rätt däck sitter på nu när datumet för tillåtna dubbdäck passerats. Dessutom var det en vacker solig kväll, så då var det verkligen lika bra att passa på att få det gjort. Det kändes dock inte ett dugg lockande att ha det framför mig när jag åkte från jobbet. Som vanligt gick det ändå rätt bra.

På samma gång som jag åkte till macken för att kolla luften i däcken, passade jag på att åka till mataffären. Det blev så mycket mer handlat än jag hade tänkt. Oftast cyklar jag till affären annars. Dock kan man även då råka handla aningen för mycket, så att det hänger en massa påsar på styret. Det blev en hyfsad flitkväll, kan man väl säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar